NOVÝ NÁVOD K OBJEDNÁVKÁM A ÚČTOVÁNÍ DOPRAVNÍ VÝCHOVY

Aktuálně pro Vás připravujeme podrobný návrh, jak se bude objednávat a účtovat dopravní výchova od ledna 2025. Již nyní víme, že tabulka Harmonogram dopravní výchovy zůstane zachována, ale nově se hodiny realizované na hřišti budou vykazovat v extranetu BESIP. V průběhu podzimu chystáme školení. 

Přihlášení do systému:

  1. Do internetového prohlížeče zadejte adresu www.besip.cz.
  2. Přejděte do spodní části webové stránky a v sekci „O BESIPU“ klikněte na tlačítko „EXTRANET“ (možné i na mobilním telefonu).
  3. Vyplňte přihlašovací údaje.

Příprava harmonogramu:

  1. Po přihlášení přejděte v horním „MENU“ do sekce „EXTRANET“ a klikněte na tlačítko „Harmonogramy“.
  2. Vytvořte nový harmonogram. Máte dvě možnosti:
    • Harmonogram na objednávané období (např. září–prosinec nebo leden–červen). Doporučujeme označení DV 9–12/2024 (pro dopravní výchovu) a OV 9–12/2024 (pro odpolední výuku). Tento harmonogram lze fakturovat pouze za dané období.
    • Harmonogram na jednotlivé měsíce. Doporučuji označení DV 9/2024, DV 10/2024 atd. Stejně tak u odpolední výuky. Tento způsob umožňuje fakturovat po měsících, jak je obvyklé.
  3. Takto připravený harmonogram odešlete v systému DDH ke kontrole KK BESIP (k harmonogramu lze připojit další dokumenty, např. žádost o zvýšení hodinové sazby a novou kalkulaci).
  4. KK BESIP obdrží e-mail s informací o připraveném harmonogramu ke schválení. Před schválením vždy zkontrolujte všechny harmonogramy daného DDH.
  5. Pokud není harmonogram v pořádku, lze přidat komentář a „zamítnout“ ze strany KK. Harmonogram se vrátí zpět na DDH a e-mail informuje o zamítnutí.
  6. Pokud je harmonogram v pořádku, nahraje KK BESIP „podklad k objednávce“ jako přílohu prvního harmonogramu (např. DV 9/2024 nebo DV 9–12/2024). Může také připojit potvrzení o souhlasu se zvýšením hodinové sazby a schválit jej ).
  7. Provedeme vnitřní proces na Ministerstvu dopravy a po schválení vytvoříme objednávku. Kvůli kontrole z více stran je důležitá časová rezerva.
  8. Hotovou objednávku nahrajeme zpět do systému jako přílohu a poté finalizujeme. Tím bude objednávka dokončena a DDH si ji může stáhnout.
  9. Následně bude třeba provést "akceptaci" a odeslat ji s podpisem dle instrukcí, tím dáte najevo, že během cesty nedošlo k nějaké změně a Vy provedete výuku dle podmínek v objednávce. 
  10. Jakmile je objednávka finalizována, můžete zahájit výuku a začít pracovat s „VÝKAZEM“.

Příprava výkazu:

  1. DDH v sekci „EXTRANET“ vybere tlačítko „VÝKAZY“ a zvolí příslušné období/harmonogram (např. DV 9/2024 nebo DV 9–12/2024) a postupně vyplňuje výkaz.
  2. Po zpracování výkazu nahraje připravenou fakturu jako přílohu a odešle ji na KK BESIP.
  3. KK BESIP může výkaz vrátit s poznámkou nebo vygeneruje výkaz do PDF a stáhne zaslanou fakturu.
  4. KK BESIP vypracuje formulář „průvodka k likvidaci faktury“, přiloží fakturu a vygenerovaný výkaz z DDH a odešle to e-mailem nebo datovou schránkou na MD.

Důležité informace:

  • Na výkazech již nebude potřeba podpis vyučujícího.
  • Časová dotace na zpracování objednávky zůstává stejná – objednávky je nutné směrovat na MD minimálně 10 dnů před zahájením výuky. Bez platné objednávky není možné zahajovat výuku. 
  • Neplatné harmonogramy nebo výkazy může mazat pouze jejich tvůrce (tj. DDH).
  • V případě problémů se obracejte na krajského koordinátora, který se v případě nutnosti obrací směrem k MD. 

Ostrý provoz bude spuštěn pro objednávky na rok 2025.

Výpis článků