Pro drobné akce, kde očekáváme krátký kontakt s návštěvníky, nebo aktivity v prostorově omezených podmínkách, nabízíme praktické mobilní pultíky. Tyto pultíky jsou ideální řešení, když není možné stavět velký stan, ale stále chcete zajistit viditelnost a profesionální prezentaci. Dále jsou vhodné pro akce s krátkým časovým omezením.
Jaké pultíky nabízíme?
- univerzální pultík s logem BESIP (pro preventivní aktivity bez rozlišení cílové skupiny - chodci, cyklisté, viditelnost, spolupráce s PČR)
- pultík "13 minut" se zaměřením na řidiče a prevenci vzniku dopravních nehod v návaznosti na motorovou dopravu
- pulík s názvem "Respekt" - využíváme na akcích se zaměřením na cyklisty, ale také na akcích, které posilují vztah motorová nemotorová doprava
Kdy se na nás můžete obrátit?
K našim hlavním partnerům patří Policie ČR, která nám pomáhá naplňovat prevenci se zaměřením na strategické cílové skupiny. Během jarních měsíců se věnujeme začátku cyklistické sezóny, při nástupu zimního času naopak aktivitám na chodce a jejich viditelnost. V průběhu celého roku se jedná o celou řadu tzv. DBA - dopravně preventivních akcí (používání bezpečnostních pásů, rychlost, bezpečnost chodců, bezpečná cesta do školy, cesta na prázdniny, prevence alkoholu,... ) Tyto preventivní akce vždy domlouváme v návaznosti na činnost preventistů PČR, ale v případě požadavků ze strany vedení města či obce můžeme přijet na konkrétní místo.
Volba termínu a rozsah spolupráce ...
Termín je vždy pro spolupráci nejzásadnější. Již v listopadu tvoříme plány činnosti na další pololetí. Je třeba si uvědomit, že veškerou činnost BESIP v konkrétním kraji zajišťuje pouze krajský koordinátor + asistent, který je primárně určen pro administrativní činnost, což vychází ze smlouvy, která je uzavřena na zajištění služby v rámci konkrétního kraje. Dlouhodobě se potýkáme s tím, že poptávka po našich aktivitách převyšuje personální kapacity. Hlavní část naší práce tvoří přednášková činnost ve školkách, školách, ale i zajištění chodu dopravní výchovy a soutěží včetně administrativních úkonů. V rámci spolupráce dáváme přednost aktivitám preventivního charakteru. Zároveň musíme zohledňovat i požadavky na zajištění konkrétních preventivních kampaní. Víkendové akce je možné pokrýt v rámci tzv. lokálního BESIP teamu (pro rok 2025 takto můžeme uhradit cca 10 významných akcí v Kraji Vysočina.)
Z hlediska aktivit preferujeme následující akce ...
- akce s tématem IZS (první pomoc, policie, hasiči,...)
- běžecké závody
- cyklistické závody a cykloakce zábavného charakteru
- záčátky a konce motosezóny
- orientační závody a motoristické akce
- významné rodinné akce s počtem návštěvníků 500+
Naopak akce, jako jsou pohádkové lesy, obecní karnevaly či dětské dny, které se primárně zaměřují na zábavu, pro nás nejsou z hlediska efektivity časové investice a dopady na účastníky prioritní. Mnohem smysluplnější je věnovat pozornost a čas dětem přímo ve školách v rámci projektových dnů, kde lze dosáhnout výraznějšího vzdělávacího přínosu. Proto se na nás prosím nezlobte, pokud se do vaší akce nezapojíme.
Simulátory (trenažéry) dopravní nehody ...
V minulosti byly akce BESIP často spojovány s trenažéry dopravní nehody (náraz na nakloněné rovině a otočný simulátor dopravní nehody), ale v současné době samostatné oddělení BESIP MD disponuje pouze jedním takovým simulátorem, který může krajský koordinátor využít na zhruba 2-3 akce v daném roce. Pokud tedy chcete akci takovým trenažérem oživit, doporučujeme stránky ÚAMK. Cena za simulátor / den se pohybuje kolem 20 000 Kč a cenu tvoří délka akce + dojezdová vzdálenost.
Poskytování předmětů do soutěží a tomboly ...
Předměty s logem BESIP, které jsou rozdělovány do jednotlivých krajů slouží primárně k zajištění preventivních akcí. Každý koordinátor si následně může volit několik soutěží, které souvisejí s tématikou prevence, IZS, cílovými skupinami a poskytnout zde ceny do soutěží. Naše skladové kapacity však rozhodně nemohou pokrývat tomboly, dětské karnevaly a další aktivity mimo činnost krajských koordinátorů.